«ДЕНСАУЛЫҒЫҢ ӨЗ
ҚОЛЫҢДА»
Мақсаты: Денсаулық сақтау әдістерін білу, балаларды
өзінің ден-саулығын қадағалауға; түрлі жағдайларда қауіпсіздік ережелерін
қолдануға үйрету.
Қажетті
құрал-жабдықтар: «Күлкі»
және «Апельсин» топтары үшін эмблема; күн тәртібі бейнеленген
карточкалар.
Пайдалы азық-түліктер
(жемістер, көгөністер, сүт өнімдері, жарма, балық, жұмыртқа, кептірілген
жемістер, жаңғақтар, кеспе, нан);
Зиянды азық-түліктер
(кепкен нан, қуырылған картоп, кәмпит, балмұздақ, су-сындар, гамбургер);
Сабын, тарақ, тіс щеткасы, беторамал,
орамал, жөке, киім щеткасы; Умаждалған газеттер, сыпыртқы, қалақ, шелек. Мақтау
қағазы, медаль.
Ойынға қажетті
атрибуттар: белгілері
бар және сұрақтары мен кар-точкалар.
Ойын
барысы
Көңілді әуен ырғағымен екі топ
бір-біріне қарама-қарсы келіп тұрады. Жүргізуші (педагог-психолог): Бүгін
біз «Денсаулығың өз қолыңда»
атты сайыс өткізгелі отырмыз. Сайысқа
екі топ қатысады. Топ басшылары-на сөз беріледі.
«Star» тобының басшысы: Біздің топ...
Балалар: «Star!»
Басшы: Біздің ұран...
Балалар: Әрқашанда күлімдеп жүру – денсаулық
үшін керемет!
«Құс жолы» тобының басшысы: Біздің топ...
Балалар: «Құс жолы!»
Басшы: Біздің ұран...
Жүргізуші: «Құс жолы» тобы «Star» тобының барлық қатысушыларымен
амандасады! Сендер бір-бірлеріңмен амандасып қана қоймай, бір-біріңе денсаулық
сыйладыңдар, өйткені сендер «Сәлеметсіңдер ме!» – деп бір-біріңе денсаулық
тіледіңдер.
Балалар
орындықтарына отырады.
Жүргізуші әділқазы алқасымен, келген қонақтар және
жанкүйерлермен таныстырады. Қонақтар ойынға қатысушыларды қошемет білдіріп
қарсы алады.
Сайыс төрт
кезеңнен тұрады, әр кезең соңында қорытынды шығарылады. І кезең – Кім көп
біледі
Ойынға барлық балалар қатысады, олар 2-3 топқа
бөлінеді. Педагог балаларға сұрақтың жауабын білетін болса, белгі карточкасын
көтеруді ұсынады. Әділқазы алқасы карточканы алғаш кім көтергенін анықтап, сол
топқа жауап беруіне рұқсат етеді.
Қойылатын
сұрақтар үлгісі:
• Сымбат дегеніміз не? Сымбатты қалай сақтауға болады?
• Бұлшық еттің дамуы үшін не жасау керек?
• Тазалық дегеніміз не?
• Құлақты күту ережелерін айт.
• Көзді қалай сақтау керек?
• Тері қандай қызмет атқарады? Теріні күту жолдарын айт.
• Ауыз қуысын қалай күту керек?
• Күн тәртібі дегеніміз не?
• Ұйқы және адам үшін ұйқының маңызы.
• Шынығу түрлерін ата.
ІІ
кезең – Ойлан тап
Топ
басшылары сұрақтары бар екі-үш карточканы суырып алады. Жүргізуші сұрақты оқуға
көмектеседі. Топ басшылары топқа қайтып, сұрақтың жауабын талқылап, жауап
беретін қатысушыны белгілейді. Жеті сұраққа жауап берілсе, барлық топ ұпайға ие
болады.
Қойылатын
сұрақтар үлгісі:
• Тамақтану тәртібі не үшін қажет?
• Неліктен жемістер мен көгөністерді көп жеу керек?
• «С» дәрумені бар жемістер мен көгөністерді ата.
• «А» дәрумені бар жемістер мен көгөністерді ата.
• Қандай азық-түліктер денсаулыққа пайдалы?
• Үстел басындағы өзін-өзі ұстау ережелерін ата.
• Тамақтанар алдында қолды не үшін жуу керек?
«Пайдалы
және зиянды азық-түліктер»
Жүргізуші: Егер сендерді аналарың дүкенге
жіберсе, пайдалы азық-түліктерді таңдай алар ма едіңдер? Қане, ойын арқылы
соны тексеріп көрейік.
Эстафета
Бірінші қатысушы қолында
себетімен пайдалы және зиянды азық-түліктер бар үстелге жүгіріп барып, ондағы
пайдалы азық-түлікті таңдап алып, себетіне сала-ды, келесі қатысушыға себетін
ұсынады, әрі қарай ойын осылай жалғасады.
Жүргізуші
ойынды қорытындылап, әділқазы алқасы ұпай санын есептейді.
ІІІ
кезең – Кім тапқыр
Сұрақты
әділқазылар алқасы, ата-аналар, шақырылған қонақтар қояды.
Қойылатын
сұрақтар үлгісі:
• Төтенше жағдайлар қызметінің нөмірін ата.
• Үйдегі қандай қауіпсіздік ережелерін білесің?
• Жолда жүру ережелерін ата.
• Бейтаныс адам өзімен бірге жүруді ұсынса, не істейсің?
•
Үйдің мекенжайын,
ата-анаңның телефон нөмірін неліктен білу керек?
• Жер сілкінісі кезінде не істеу керек?
• Өрт кезінде не істеу керек?
• Далада кездескен жануарлар қандай қауіп төндіруі
мүмкін?
• Табиғатта қандай қауіп төнуі мүмкін?
• Улы өсімдіктерді ата.
«Көмек
тізбегі» ойыны
Педагог
балаларға кез келген жағдай түрін хабарлайды:
• Үйде өрт.
• Адам суға батып бара жатыр.
• Қыз бала адасып қалды.
• Адам аяғы тайып құлап, жарақаттанып қалды және т.б.
Балалар бір-екі минут
ішінде осы жағдайларда қандай әрекет жасайтын-дарын атап шығуы керек.
Осыдан кейін әр топ
мүшелері қатармен тұрып көмек тізбегін жасап, қандай сөздер айтқандарын
естеріне түсіреді.
Мысалы,
өрт жағдайында:
–
бірінші бала «өрт сөндіруші» сөзін атайды
–
екінші бала «өрт сөндіру көлігі»,
–
үшіншісі «өрт құбыршегі» сөзін және т.б.
Қай
топтың тізбегі ұзын болса, сол топ жеңіске жетеді.
V
кезең – Шешен (қорытынды)
Топ басшылары 1 минут
көлемінде «Неліктен мен өз денсаулығымды сақтағым келеді?» атты тақырыпта
ойымен бөліседі.
Көрермендермен
ойын
Тақырыбы:
Аурудың алдын алу
• Тұмау ауруы
• Жалпақтабандылық
• Омыртқаның қисаюы
• Фитотерапия (шөппен, дәрілік
өсімдіктермен емделу) Жанкүйерлер өз командасына қосымша ұпай алып беруіне
болады.
Әділқазылар
алқасы жеңімпаздарды анықтап, мақтау қағазы, ме-
дальдармен
марапаттайды.