Сабақтың тақырыбы: Негізгі және туынды
етістік
Мақсаты: 1: Оқушылар етістік
туралы біледі, етістіктің негізгі және туынды етістік болып бөлінетінін олардың
жасалу ерекшеліктерін үйренеді және берілген тапсырмалар мен жаттығуларды
орындайды.
2: Бір бірімен тіл табыса отырып алған білімдерінмен өзара пікірлесуге
дағдыланады. өз ойларын еркін жеткізе алуга дағдыланады.
3: достарының ойын бөлмей аяғына дейін тыңдауды және жақсы қарым –қатынаста
болуға дағдыланады.
Түрі: қайталау сабағы
Әдісі:сұрақ – жауап, СТО
Көрнекілігі: кесте, тыйым сөздер,
мақал, сөзжұмбақ
Барысы: ұйымдастыру кезеңі.
-
Балалар, бір-бірімізге жылы жүзбен сәттілік тілейік. Бір
топ болып отырамыз. Топтағы оқушыларға бағалау парақшасы тапсырылады.
Үй жұмысы: торкөздегі әріптерді
бағдаршаның бағытымен оқығанда қандай сөздер құралды.
ж |
а |
л |
қ |
с |
п |
ы |
у |
а |
к |
у |
і |
д |
с |
д |
т |
й |
а |
а |
р |
т |
ы |
ш |
м |
н |
е |
п |
ы |
Ұяшықтағы дара етістіктерді күрделі
етістіктерге айналдырып жаз.
Үлгі: жуды- жуып тұр.
Оқушыларға тақтадағы тыйым сөздерден етістікті тапқызу арқылы сабақты
жалғастыру.
Тыйым сөздер: Тұзды баспа, Шоқты шашпа, Көп алдында керілме, Бос бесікті
тербетпе.
Оқушыларға тақырыптың ережесін естеріне түсіруге арналған тапсырманы
орындату.
Шеге ....(-ла,-ле), ара....(-ла,-ле), үтік....(-те,-та), таза...(-ла,-ле),
көркем..(-де,-да), ақыл...(-дас,-тес).
Оқулықпен жұмыс:
1-жаттығу. Сын есімдерге жұранақтар жалғап туынды етістік жаса.
Жаттығу
Ақта- сен анаңның ақ сүтін ақта.
Ұсақта- Арман отынды ұсақта.
Таза- Сакен киіміңді тазала.
Шығармашылық тапсырма.
Топ арасында оқушылар туынды етістікті қатыстырып бір бір сөйлемнен жазып,
талдап ортада өз өздерін бағалайды.
2- жаттығу. Сөздердіоқып, туынды етістіктерді бір бөлек, негізгі
етістіктерді бір бөлек көшіріп жаз.
Жаттығу.
Негізгі етістіктер |
Туынды етістіктер |
Кел Жаз Оқы ер |
әңгімелес өрнекте ұсақта шаңдат |
Туынды етістікті сөз құрамына талда
Үлгі: өрнекте- өрнек түбір, те – жалғау
-
Ал оқушылар, шаршаған боларсыңдар,қане сергіту сәтін
жасайық.
Бірінші бітірдім.
Жаза аламын атымды.
Екінші бітірдім
Бала болдым ақылды.
3-жаттығу. Сөйлемді көшіріп жазып, туынды
етістіктің астын сыз.
Жаттығу.
2. Мұғалім оқушылармен достық туралы
пікірлесті.
3. Асқар
тәңертеңгңлңк жүгіруге әдеттенді.
4. Марат көрші баламен достасты.
5. Цирктегі үйретуші қонжықтарды билетті.
4- жаттығу. Төмендегі сөздерді сөз құамына талда
Сөйлесті, ашылды, дабылдатты, жайнады, кілттеді, сайрады, терді, қайрады,
секірді,қаңқылдады.
Қортынды:
Сабақты қортындылау кезеңінде оқушыларға сөзжұмбақ беріледі. Сөзжұмбақты
шешу арқылы бүгінгі сабақты меңгергенін дәлелдейді.
|
Е |
к |
І |
| ||||||
т |
ү |
б |
і |
Р |
|
| ||||
і |
р |
і |
м |
ш |
і |
к | ||||
|
б |
е |
с |
| ||||||
з |
а |
т |
е |
с |
і |
м |
|
| ||
ж |
е |
т |
п |
і |
с |
| ||||
|
к |
ү |
р |
д |
н |
л |
і | |||
Бағалау. Топ арасындағы бағалау
парақшасы арқылы бағаланады.
Үй
тапсырмасы: жауды, жылынды, көктеді, келді, жарды осы тірек сөздерді пайдалана отырып,
шағын әңгіме жазу.